WSPARCIE W POSTĘPOWANIU ZWIĄZANYM Z REJESTRACJĄ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
- Dobór odpowiedniej formy działalności leczniczej (podmiot leczniczy, prywatna praktyka lekarska, prywatna specjalistyczna praktyka lekarska, grupowa praktyka lekarska),
- Dobór odpowiedniej formy organizacyjnej (jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółki kapitałowe),
- Sporządzanie i opiniowanie dokumentów założycielskich (umowy, statuty i inne akty prawa wewnętrznego – regulaminy, instrukcje),
- Rejestracja podmiotu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
- Pomoc w uzyskaniu niezbędnych opinii, uzgodnień sanitarnych i budowlanych, związanych z adaptacją pomieszczeń do działalności medycznej,
- Szkolenia w zakresie spełnienia obowiązków podmiotu leczniczego jako pracodawcy w zakresie minimalnych wymagań dla budynków, pomieszczeń i urządzeń podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz przestrzegania BHP
PRAWO FARMACEUTYCZNE
- Obsługa prawna producentów leków,
- Obsługa prawna aptek i sieci aptecznych,
- Udział w negocjacjach i mediacjach,
- Przygotowanie wzorów umów, ogólnych warunków umów, regulaminów,
- Wsparcie w kontaktach z WIF i GIF, reprezentacja w postępowaniach administracyjnych,
- Rejestracja nowych produktów na rynku,
- Prowadzenie spraw o naruszenie prawa konkurencji,
- Reklama i działania wspierające sprzedaż,
- Umowy dystrybucyjne i problematyka importu równoległego,
- Refundacja, • badania kliniczne,
- Ochrona własności intelektualnej i przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji,
- Reprezentowanie Klientów w postępowaniach spornych i w relacjach z urzędami (MZ, GIF, URPL, AOTMiT)
RODO. Ochrona danych osobowych medycznych
- Analiza struktury organizacyjnej,
- Audyt zgodności działalności z regulacjami prawnymi
- Szacowanie Ryzyka
- Postępowanie z ryzykiem
- Outsourcingu funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- Sporządzenie kompletnej dokumentacji RODO
- Bieżące wsparcie merytoryczne, konsultacje, opiniowanie
- Cykliczne i doraźne audyty
- Obsługa incydentów ochrony danych osobowych
- Utrzymywanie wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych poprzez organizacje szkoleń
- Przygotowywanie propozycji odpowiedzi dla osób, których dane dotyczą, w zakresie sprawzwiązanych z przetwarzaniem danych osobowych
- Udział w modelowaniu przyszłych procesów biznesowych pod kątem zgodności z przepisami oochronie danych osobowych
ZAWIERANIE I REALIZACJA UMÓW Z NFZ
- Zawieranie umów z Narodowym Funduszem Zdrowia (dostosowanie placówki medycznej do wymogów NFZ, rejestracja w portalu NFZ, przygotowanie oferty, środki odwoławcze od decyzji i skargi do sądu administracyjnego),
- Realizacja umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia (zgłaszanie zmian, renegocjacje umowy, realizacja świadczeń za pomocą podwykonawców, rozliczanie świadczeń, rozwiązanie umowy),
- Pomoc prawna na wypadek kontroli (Sanepid, NFZ)
SKUTECZNE ZABEZPIECZENIE PRZED ROSZCZENIAMI PACJENTÓW
- Planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie działalności podmiotu leczniczego,
- compliance w działalności leczniczej
- Bezpieczne formularze – kontrola treści stosowanych wywiadów medycznych, formularzy informacyjnych, zgód pacjenta oraz dokumentacji pozabiegowej – dodanie odpowiednich klauzul i treści oświadczeń, wyeliminowanie nieprzemyślanych sformułowań szkodzących,
- Opracowanie jednego – uniwersalnego wywiadu zawierającego pytania mające zastosowanie do wszystkich zabiegów,
- Budowa spełniającego wymogi prawne formularza informacyjnego dla pacjenta odnośnie planowanych zabiegów, prawidłowe wzory świadomej zgody pacjenta dla poszczególnych zabiegów,
- Opracowanie dokumentacji pozabiegowej zawierającej informacje dot. rozpoznania, podjętych czynności medycznych, dawek, osiągniętych rezultatów, obserwacji z wizyt kontrolnych, zaleceń pozabiegowych.
REPREZENTACJA WOBEC ROSZCZEŃ PACJENTÓW
- Analiza dokumentacji medycznej i stanu faktycznego na okoliczność oceny czy doszło do popełnienia naruszeń niemajątkowych interesów pacjenta,
- Pisma w postępowaniu przedsądowym,
- Pisma w postępowaniu sądowym i reprezentacja przed sądem, wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w sprawach zmierzających do uzyskania odszkodowania, zadośćuczynienia i renty
- Reprezentacja przed Rzecznikiem Praw Pacjenta.
PRAWNE ASPEKTY W MANAGEMENTCIE ORAZ PUBLIC RELATIONS
- Public relations podmiotu usług medycznych,
- Aspekty prawne działalności marketingowej w podmiocie leczniczym – ograniczenia prawne reklamy (analiza stosowanej lub planowanej reklamy)
OCHRONA ZNAKÓW TOWAROWYCH, TAJEMNICA Know How
MEDIACJE I NEGOCJACJE. Alternatywne formy rozwiązywania sporów
- Metoda pozasądowego rozwiązywania sporów w sprawach cywilnych
- Zarządzanie konfliktem: konflikt i negocjacje w organizacji medycznej.
E-DOKUMNETACJA MEDYCZNA
- Wdrożenie procedur i wymogów bezpieczeństwa związanych z prowadzeniem e-dokumentacji,
- Szczegółowe rodzaje dokumentacji,
- Przechowywanie dokumentacji,
- Wyeliminowanie najczęstszych błędów w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, dbałość o wiarygodność dokumentacji medycznej,
- Dostosowanie dokumentacji medycznej do standardów akredytacji szpitali,
- Przygotowanie do audytów ubezpieczeniowych w obszarach dotyczących dokumentacji medycznej,
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej,
- Regulamin pobierania opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej,
- Postępowanie z dokumentacją medyczną po śmierci pacjenta,
- Postępowanie z dokumentacją medyczną w przypadku likwidacji podmiotu leczniczego,
- Przygotowanie dokumentacji jako dowodu w postępowaniu przed sądem lub komisją ds. zdarzeń medycznych.
OBUDOWA PRAWNA E-COMMERCE
- Regulamin strony internetowej, mediów społecznościowych zgodny z RODO oraz ustawą oPrawach Konsumenta,
- Wzór odstąpienia od umowy,
- Polityka prywatności zgodna z RODO,
- Polityka cookies zgodna z RODO,
- Regulamin newslettera,
- Obowiązki informacyjne zgodne z RODO,
- checkbox`y,
- Treść klauzul marketingowych, powierzenia przetwarzania danych, newslettera, mailingu,
- Formularze zgód
PROCEDURY ZABEZPIECZAJĄCE W ZWIĄZKU Z UDZIELANIEM ŚWIADCZEŃ W OKRESIE PANDEMII SARS-CoV-19
- Procedury ochrony osobistej, septycznej i higienicznej stosowane w gabinecie do wglądu i podpisu pacjenta,
- Postępowanie z personelem (procedury określania aktualnego stanu zdrowia, oświadczenia, zobowiązania, pouczenia o odpowiedzialności prawnej za zatajenie istotnych informacji),
- Dwuetapowe wykluczenie istnienia zakażenia COVID-19 u pacjenta (formularz wywiadu na etapie rejestracji na wizytę oraz bezpośrednio przed wizytą),
- Pisemne pouczenie o odpowiedzialności karnej oraz cywilnej za zatajenie istotnych informacji dotyczących pacjenta mogących stanowić o zakażeniu COVID-19,
- Oświadczenia składane pacjentowi przez lekarza dotyczące jego stanu zdrowia oraz innych okoliczności wykluczających zakażenie COVID-19,
- Klauzule wyłączenia odpowiedzialności gabinetu/lekarza za następstwa zdrowotne za zakażenie pacjenta COVID-19
TELEMEDYCYNA
PRAWO PRACY
PRAWO CYWILNE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRAWO GOSPODARCZE
INNE