WSPARCIE W POSTĘPOWANIU ZWIĄZANYM Z REJESTRACJĄ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ

  • Dobór odpowiedniej formy działalności leczniczej (podmiot leczniczy, prywatna praktyka lekarska, prywatna specjalistyczna praktyka lekarska, grupowa praktyka lekarska),
  • Dobór odpowiedniej formy organizacyjnej (jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółki kapitałowe),
  • Sporządzanie i opiniowanie dokumentów założycielskich (umowy, statuty i inne akty prawa wewnętrznego – regulaminy, instrukcje),
  • Rejestracja podmiotu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
  • Pomoc w uzyskaniu niezbędnych opinii, uzgodnień sanitarnych i budowlanych, związanych z adaptacją pomieszczeń do działalności medycznej,
  • Szkolenia w zakresie spełnienia obowiązków podmiotu leczniczego jako pracodawcy w zakresie minimalnych wymagań dla budynków, pomieszczeń i urządzeń podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz przestrzegania BHP

PRAWO FARMACEUTYCZNE

  • Obsługa prawna producentów leków,
  • Obsługa prawna aptek i sieci aptecznych,
  • Udział w negocjacjach i mediacjach,
  • Przygotowanie wzorów umów, ogólnych warunków umów, regulaminów,
  • Wsparcie w kontaktach z WIF i GIF, reprezentacja w postępowaniach administracyjnych,
  • Rejestracja nowych produktów na rynku,
  • Prowadzenie spraw o naruszenie prawa konkurencji,
  • Reklama i działania wspierające sprzedaż,
  • Umowy dystrybucyjne i problematyka importu równoległego,
  • Refundacja, • badania kliniczne,
  • Ochrona własności intelektualnej i przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji,
  • Reprezentowanie Klientów w postępowaniach spornych i w relacjach z urzędami (MZ, GIF, URPL, AOTMiT)

RODO. Ochrona danych osobowych medycznych

  • Analiza struktury organizacyjnej,
  • Audyt zgodności działalności z regulacjami prawnymi
  • Szacowanie Ryzyka
  • Postępowanie z ryzykiem
  • Outsourcingu funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych
  • Sporządzenie kompletnej dokumentacji RODO
  • Bieżące wsparcie merytoryczne, konsultacje, opiniowanie
  • Cykliczne i doraźne audyty
  • Obsługa incydentów ochrony danych osobowych
  • Utrzymywanie wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych poprzez organizacje szkoleń
  • Przygotowywanie propozycji odpowiedzi dla osób, których dane dotyczą, w zakresie sprawzwiązanych z przetwarzaniem danych osobowych
  • Udział w modelowaniu przyszłych procesów biznesowych pod kątem zgodności z przepisami oochronie danych osobowych

ZAWIERANIE I REALIZACJA UMÓW Z NFZ

  • Zawieranie umów z Narodowym Funduszem Zdrowia (dostosowanie placówki medycznej do wymogów NFZ, rejestracja w portalu NFZ, przygotowanie oferty, środki odwoławcze od decyzji i skargi do sądu administracyjnego),
  • Realizacja umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia (zgłaszanie zmian, renegocjacje umowy, realizacja świadczeń za pomocą podwykonawców, rozliczanie świadczeń, rozwiązanie umowy),
  • Pomoc prawna na wypadek kontroli (Sanepid, NFZ)

SKUTECZNE ZABEZPIECZENIE PRZED ROSZCZENIAMI PACJENTÓW

  • Planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie działalności podmiotu leczniczego,
  • compliance w działalności leczniczej
  • Bezpieczne formularze – kontrola treści stosowanych wywiadów medycznych, formularzy informacyjnych, zgód pacjenta oraz dokumentacji pozabiegowej – dodanie odpowiednich klauzul i treści oświadczeń, wyeliminowanie nieprzemyślanych sformułowań szkodzących,
  • Opracowanie jednego – uniwersalnego wywiadu zawierającego pytania mające zastosowanie do wszystkich zabiegów,
  • Budowa spełniającego wymogi prawne formularza informacyjnego dla pacjenta odnośnie planowanych zabiegów, prawidłowe wzory świadomej zgody pacjenta dla poszczególnych zabiegów,
  • Opracowanie dokumentacji pozabiegowej zawierającej informacje dot. rozpoznania, podjętych czynności medycznych, dawek, osiągniętych rezultatów, obserwacji z wizyt kontrolnych, zaleceń pozabiegowych.

REPREZENTACJA WOBEC ROSZCZEŃ PACJENTÓW

  • Analiza dokumentacji medycznej i stanu faktycznego na okoliczność oceny czy doszło do popełnienia naruszeń niemajątkowych interesów pacjenta,
  • Pisma w postępowaniu przedsądowym,
  • Pisma w postępowaniu sądowym i reprezentacja przed sądem, wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w sprawach zmierzających do uzyskania odszkodowania, zadośćuczynienia i renty
  • Reprezentacja przed Rzecznikiem Praw Pacjenta.

PRAWNE ASPEKTY W MANAGEMENTCIE ORAZ PUBLIC RELATIONS

  • Public relations podmiotu usług medycznych,
  • Aspekty prawne działalności marketingowej w podmiocie leczniczym – ograniczenia prawne reklamy (analiza stosowanej lub planowanej reklamy)

OCHRONA ZNAKÓW TOWAROWYCH, TAJEMNICA Know How


MEDIACJE I NEGOCJACJE. Alternatywne formy rozwiązywania sporów

  • Metoda pozasądowego rozwiązywania sporów w sprawach cywilnych
  • Zarządzanie konfliktem: konflikt i negocjacje w organizacji medycznej.

E-DOKUMNETACJA MEDYCZNA

  • Wdrożenie procedur i wymogów bezpieczeństwa związanych z prowadzeniem e-dokumentacji,
  • Szczegółowe rodzaje dokumentacji,
  • Przechowywanie dokumentacji,
  • Wyeliminowanie najczęstszych błędów w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, dbałość o wiarygodność dokumentacji medycznej,
  • Dostosowanie dokumentacji medycznej do standardów akredytacji szpitali,
  • Przygotowanie do audytów ubezpieczeniowych w obszarach dotyczących dokumentacji medycznej,
  • Zasady udostępniania dokumentacji medycznej,
  • Regulamin pobierania opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej,
  • Postępowanie z dokumentacją medyczną po śmierci pacjenta,
  • Postępowanie z dokumentacją medyczną w przypadku likwidacji podmiotu leczniczego,
  • Przygotowanie dokumentacji jako dowodu w postępowaniu przed sądem lub komisją ds. zdarzeń medycznych.

OBUDOWA PRAWNA E-COMMERCE

  • Regulamin strony internetowej, mediów społecznościowych zgodny z RODO oraz ustawą oPrawach Konsumenta,
  • Wzór odstąpienia od umowy,
  • Polityka prywatności zgodna z RODO,
  • Polityka cookies zgodna z RODO,
  • Regulamin newslettera,
  • Obowiązki informacyjne zgodne z RODO,
  • checkbox`y,
  • Treść klauzul marketingowych, powierzenia przetwarzania danych, newslettera, mailingu,
  • Formularze zgód

PROCEDURY ZABEZPIECZAJĄCE W ZWIĄZKU Z UDZIELANIEM ŚWIADCZEŃ W OKRESIE PANDEMII SARS-CoV-19

  • Procedury ochrony osobistej, septycznej i higienicznej stosowane w gabinecie do wglądu i podpisu pacjenta,
  • Postępowanie z personelem (procedury określania aktualnego stanu zdrowia, oświadczenia, zobowiązania, pouczenia o odpowiedzialności prawnej za zatajenie istotnych informacji),
  • Dwuetapowe wykluczenie istnienia zakażenia COVID-19 u pacjenta (formularz wywiadu na etapie rejestracji na wizytę oraz bezpośrednio przed wizytą),
  • Pisemne pouczenie o odpowiedzialności karnej oraz cywilnej za zatajenie istotnych informacji dotyczących pacjenta mogących stanowić o zakażeniu COVID-19,
  • Oświadczenia składane pacjentowi przez lekarza dotyczące jego stanu zdrowia oraz innych okoliczności wykluczających zakażenie COVID-19,
  • Klauzule wyłączenia odpowiedzialności gabinetu/lekarza za następstwa zdrowotne za zakażenie pacjenta COVID-19

TELEMEDYCYNA

PRAWO PRACY

PRAWO CYWILNE

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

PRAWO GOSPODARCZE

INNE